The Wonder of You

Visst är det konstigt hur musik kan påverka en? Mäktigt!
Jag är förmodligen inte så musikalisk av mig i den bemärkelse att jag kan sjunga/spela, men jag är själsligt musikalisk för jag känner musiken... I that makes any sense? ;)

Mitt Elvis-lyssnande går i vågor men han finns alltid med på ett hörn. Man vill ju inte heller tröttna (som om man skulle kunna det!) och jag tycker om att upptäcka nya saker efter hand. För det kan ju inte släppas hur mycket "nytt" material som helst.. :(
I vilket fall som helst surfade jag runt på lite olika bloggar och såg att en lagt upp ett klipp av låten "The Wonder of You". Självklart play:ade jag, fast jag sett framträdandet en miljon gånger, lika bra varje gång!! Men är det så för er också, att när man hört en artist mycket och många gånger (och då menar jag mååånga) så känns det som man kan hans/hennes röst? Så är det med Elvis för mig. Känns som man kan rösten, den känns så trygg och bekväm på något bra sätt. Hemma liksom.
Härligt!


Comments

Kommentera inlägget här:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0

dagar kvar till årsdagen av Elvis bortgång

dagar kvar till Elvis skulle ha fyllt 75 år