Matfrossa

Jag har varit dålig på att uppdatera er. Mellan jobbet och livet i allmänhet finns lite tid för bloggning!

I söndags var det som sagt 32år sedan Elvis gick bort.
Dagen började med en Elvis-macka med jordnötssmör och banan, sen gjorde jag en annan variant med nutella, banan och rostade hasselnötter. Gott var det! Lite extra gott var det med en kaloririk frukost med tanke på att jag var på fest dagen innan... ;-)
Till förmiddagsfikat blev det Elvis-tårta! Gjorde egna bottnar som blev riktigt goda faktiskt. I mitten hade jag hallongrädde. Mycket smarrigt!
Middagen bestod av texaswings, friterad sötpotatis, cajungryta och bbqsås. Mucho smarrigt och en aning amerikanskt. :-) På kvällen blev det ännu en efterrätt, choklad Jell-O med hallon och björnbär på toppen. Mums! Mycket mat den dagen, kändes som jag inte skulle kunna äta på flera dagar efter det ;-)

Självklart spelades det Elvismusik hela dagen. Hittade ett par bra kanaler på shoutcast, graceland radio och presley radio. Ja, som ni förstår - endast E.P-musik....
På kvällen kollade jag på min favvodokumentär This Is Elvis. Megabra är den!! Tyvärr har jag den bara på vhs, men jag har alltid ögonen öppna ifall jag hittar den på dvd. Tipsa gärna!


Bilder från dagen


Frukosten


Tårtan


Amerikansk middag


Jell-O


Ha ha ha, folk måste tro jag är nån galen Elvis-fanatiker ;-)
Men det är kul med temadagar!

Comments
Postat av: sara

TUR att jag fick vara med på den dagen hihi

2009-08-20 @ 19:46:46
URL: http://fabulousprincess.blogg.se/
Postat av: sara

hallååå mini-elvis update??

2009-08-25 @ 08:06:27
URL: http://fabulousprincess.blogg.se/
Postat av: Emelie

Emma, du kan köpa den dokumentären på discshop.se för 99 spänn

2009-08-25 @ 12:55:17
URL: http://whattoweardaily.blogg.se/
Postat av: ett elvis faan

woooow de såg ju meeega smarrigt ut

2009-09-18 @ 18:59:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0

dagar kvar till årsdagen av Elvis bortgång

dagar kvar till Elvis skulle ha fyllt 75 år