Stuck On You

Jag var i trettonårsåldern när jag kollade igenom mammas gamla LP-skivor. Jag hittade en box med Elvis, the greatest hits, som jag lyssnade igenom och det var då jag fastnade. Jag kan väl inte påstå att det var poppis att lyssna på Elvis när man gick i sjuan. Jag var nog den enda! Trots det hängde Elvis med genom hela högstadiet.


kärlek vid första ögonkastet? ;-)

Jag minns att familjen åkte på semester och jag sjöng Elvislåtar hela vägen, något som inte var så uppskattat då det var flera timmars resa.. Låten "That's All Right, Mama" och "Stuck on you" var dom första låtarna jag fastnade för. Sen rullade det på! Det finns ju en hel del låtar att upptäcka och det har alltid gått i perioder vad jag känner för. Ibland finns inget bättre än hans lugna låtar, ibland vill man ha något med mer fart i. Det finns ju en del att välja på!

Så småningom började jag samla på olika prylar. Lp-skivor, bilder, klockor, böcker.. Ja, allt möjligt egentligen. Jag samlar fortfarande när jag stöter på något och hoppas jag aldrig slutar, det är kul att ha en hobby som inte "försvinner" med tiden! Målet är att ha ett femtiotalsrum med Elvistema i mitt blivande hus med massa roliga prylar i :-)


Frimärke med Elvis har jag också lyckats få tag på!

Genom åren (gud vad jag låter gammal, ha ha ha!) har jag hunnit med några konserter och evenemang. Ett av dom absoluta höjdpunkterna var när min snälla mamma & pappa körde ända till Uddevalla för att se TCB band, Elvis riktiga band från Vegas-åren, och direkt hem efter konserten! Det tar ju några timmar att köra :-)
Helt underbar konsert och man fick träffa dom efteråt för autografer. En av tjejerna i the Sweet Inspirations sa att jag hade fina ögon (med lösögonfransar, såklart!) och det lever jag på ännu, ha ha ha.
En annan höjdpunkt var när jag och min syster åkte till Helsingborg i 2005 för en lite inofficiell "träff" med Joe Esposito och DJ Fontana på Roadhouze Records. Det var min kusin som tipsade om det, inte så många som visste om det. Vi var kanske 100 personer där och dom berättade personliga historier om Elvis och signerade foton. Häftigt! Joe Esposito var en av Elvis närmsta vänner och DJ Fontana var Elvis trummis under de tidigare åren.

 
Elvis & Joe Esposito    Elvis & DJ Fontana

Några svenska artister som gör Elvis riktigt bra är Glenn Wish och TCBand. Wish uppträder fortfarande och jag såg han i Göteborg under vintern 2008. Underbar show och jag fick till och med en puss! Inte dåligt det ni! Ha ha ha...
TCBand har jag sett några gånger i Helsingborg, men jag tror dock inte dom spelar ihop längre. Synd, det var en helsikes bra show!

                 
Tonny Christensen      Glenn Wish
TCBand          


Där har ni en liten inblick i min besatthet. Ha ha ha. Tro det eller ej, men jag lyssnar faktiskt på annan musik också. Jag lyssnar även på rock, r'n'b, hiphop, reggae, metal. Ja det mesta, men mr. Presley kommer helt klart alltid vara min favvis! ;-)  ♥

Comments
Postat av: sara

Oj vad långt du kom på bloggen! Fint!! Hur länge var du uppe igår ;) Var det 2005 vi var i Hbg första gången fan vad tiden gått fort!!

Jag kan leta upp bilderna jag tog med min gamla vanliga kamera på joe o fontana. :) tjipp!

2009-08-02 @ 08:00:02
URL: http://fabulousprincess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0

dagar kvar till årsdagen av Elvis bortgång

dagar kvar till Elvis skulle ha fyllt 75 år